Oefen je uithouding op een campusbord

Een goeie oefening om je uithouding te trainen is het "Bout-laddertje"
Volg deze stappen:

Stap 1 Stap 2

  • Stappen 1 en 2: Neem een boutje waarmee grepen worden vastgeschroefd en plaats het op de onderste trede van het trainingsbord.
  • Stap 3 Stap 4 Stap 5

  • Stap 3: Ga aan de onderste trede hangen en zorg dat je voeten de grond niet raken.
  • Stap 4: Verplaats vervolgens je rechterhand een treetje hoger.
  • Stap 5: Daarna je linker.
  • Stap 6 Stap 7 Stap 8

  • Stap 6: Verplaats nu je rechterhand weer naar het vorige treetje.
  • Stap 7: Met je linker doe je net hetzelfde.
  • Stap 8: Je neemt nu het boutje en plaatst het een treetje hoger (terwijl je nog steeds hangt) zonder dat het valt.
  • Stap 9 Stap 10

  • Stappen 9 en 10:Als het boutje een treetje hoger staat, ga je aan de tweede trede hangen en gaat de oefening gewoon verder op dezelfde manier. Als het boutje echter valt, begin je opnieuw, helemaal onderaan, ook al zit je aan het vierde of vijfde treetje.
  • Opmerking: De oefening eindigt eens je helemaal bovenaan bent. Je kan natuurlijk ook altijd weer op dezelfde manier naar beneden komen en zodat de oefening eindigt waar ze is begonnen.
    Doe dit bij elke klimbeurt en na een tijdje zal je merken dat je met sommige greepjes waar je vroeger last mee had (of te hard 'moest' knijpen om niet te vallen), nu veel minder problemen zal hebben en plots veel makelijker lijken omdat je techniek en houding is veranderd.



    Terug naar de 'How To-Sectie'